KONFA 23/24

Få nya vänner, åk till ENGLAND, ha roligt med andra, fundera över livet – allt tillsammans med Gud.

Finns Gud? Vem är han? Vem är jag? Detta och mycket mer handlar konfan om!

Konfan i Betelkyrkan är till för dig som går i åk 8 och dig som är äldre men som inte gått konfa tidigare. Konfa innebär att du får en chans att lära dig och bekräfta vad du tror på och möjligheten att gå från en barnatro till en mer vuxen tro. Du behöver inte vara döpt för att gå konfa men det finns tillfälle att döpa sig under konfa-året om du vill.

Vi kommer att träffas regelbundet under ett helt läsår och prata om olika frågor tillsammans. Det kommer att röra frågor kring Bibeln och hur den relaterar till tron och våra liv idag, om det finns något som är rätt eller fel och relation till Gud och till andra. Det finns också utrymme för reflektion,  inga frågor eller funderingar om tro eller livet är konstiga eller dumma, du kan fråga vad du vill.

Förutom det kommer vi hitta på olika aktiviteter och göra roliga saker tillsammans. Vi kommer också att bjuda på fika varje konfaträff. Man är med och firar gudstjänst i församlingen vid några tillfällen och är då delaktig i gudstjänsten på olika sätt.

Under våren planerar vi att åka vi på en konfaresa till ENGLAND tillsammans. Mer info om datum, pris, mm återkommer vi med.

Vår förhoppning är att de som går konfan ska få växa i sin egen tro och bli mer trygga i vem de är, få vänner att ha roligt tillsammans med och lära sig hur man kan använda Bibeln i vardagen.

Terminen startar onsdagen den 20/9 16.30 - 18.00

Anmälan: Du anmäler dig genom att klicka på knappen på den här sidan där det står “Anmälan 23/24” och fyller i uppgifterna.
Dag och tid: Onsdagar 16:30-18:00 i Betelkyrkan Hönö
Läger: I vår åker vi till England tillsammans. Mer information kommer.
Uppstartsgudstjänst och Konfirmationsavslutning: Återkommer med datum.
Avgift: Vi håller på att titta på det och återkommer med det.

ARRANGÖR
Skyttekonfan arrangeras av Betelkyrkan Hönö. Huvudledare är Nils Bye, ungdomsledare.

Vill du ha mer information om konfa? Kontakta Nils Bye: nils@betelkyrkan.nu eller 0731460561.

Häng på ett roligt år med konfa hos oss!