RIKTLINJER

MED ANLEDNING AV COVID-19

Men anledning av rådande situation vad gäller Coronaviruset och frågor som uppstår kring detta vill vi ge information hur vi tänker i Betelförsamlingen. Vi tar del av Folkhälsomyndighetens information och arbetar enligt de rekommendationer som finns på Krisinformations webbplats. Vi vill inte och behöver inte leva i fruktan, men vi vill vara visa i vår hantering.

GUDSTJÄNSTER OCH ÖVRIGA SAMLINGAR
Vi kommer i fortsättningen genomföra gudstjänster, bönesamlingar, mm. så länge lagen tillåter oss och enligt de rådande regler som gäller. Vi räknar noga så vi inte överstiger 50 personer. Vi kommer dock inte ha kvällsgudstjänster framöver men vi sänder förmiddagsgudstjänsten online.

Vi vill uppmana alla att tänka noga igenom om det är lämpligt för dig att komma till kyrkan och delta i gudstjänster och de övriga verksamheter som går att genomföra. Vi kommer göra allt vi kan för att göra ert besök till kyrkan så tryggt som möjligt men det är upp till var och en av oss att avväga riskerna och agera därefter. Vi tror på en öppen kyrka och vill finnas till för alla som behöver höra evangeliet och möta Jesus.

INFORMATION
Vid varje samling vi har räknar vi varje person så vi inte överstiger 50 personer. Vi har öppet i kyrkan med de samlingar som vi kan och är noga med alla riktlinjer. Här är några punkter att ta i beaktning för att undvika smitta:

• Stanna hemma när du är sjuk eller har förskylningssymtom för att undvika att smitta människor på bussen, arbetsplats eller här i kyrkan.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
  • En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ansiktet eller ögon samt att undvika nära kontakt med sjuka människor.
  • Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
  • I Betelkyrkan förser vi Fyrbåken med handsprit som vi med fördel ser att alla nyttjar innan vi tar del av fika.
  • Vi undviker att ta i hand och kramas när vi träffas.
  • Våra toaletter städas oftare och mer noggrant.

Låt oss vara visa, och låt oss be för de drabbade.

Läs mer om Covid-19 på Folkhälsomyndighetens hemsida. Du kan även läsa information som Pingst tillhandahåller på deras hemsida.

Det kan snabbt ändras så håll dig uppdaterad på hemsida och våra sociala medier.

Senast uppdaterad 2020-10-30