100-ÅRSJUBILEUM 2020

Den 28 februari till 1 mars 2020 firade vi att Betelförsamlingen fyllde 100 år! Det firade vi i dagarna tre! Det blev en lyckad helg med många möten. Under hela helgen kunde man köpa en jubileumsskrift med tillbakablickar från de 100 åren.

Fredagen bjöd på tillbakablickar i både ord och bild. Vi startade med att samlas i kyrksalen för att sedan gå in i Fyrbåken på middag. Ca 180 personer var anmälda på middagen. Owe Carlsson, en av våra tidigare pastorer, delade sitt vittnesbörd.

Lördagen började med körövning och på kvällen var det konsert med sånger genom 100 år. Anders Jaktlund ledde de äldre sångerna och Jan Utbult de nyare. Tidigare pastorer Roland Stahre och Andreas Reinhard delade några tankar. Vi samlades sedan på fika tillsammans.

Helgen avslutades med Jubileumsgudstjänst på söndagen där vi fick vara med om flaggparad med flaggorna från våra missionsländer, barnkör, musikteam, blåsorkester, mm. Söndagen toppades med att vi fick döpa tre personer till Kristus. Lotta Granström, som var gift med vår tidigare pastor Christian Hansson, läste inledningsord och Andrew Thompson predikade.

Vi tackar Gud för denna helgen, för de 100 år som ligger bakom och ser med spänning fram emot vad Gud vill göra i vår församlingen kommande år.

Nedan finns film och bilder från helgen.

KONSERT - MUSIK GENOM 100 ÅR

BILDER FRÅN 100-ÅRSJUBILÉET