LEDIGA TJÄNSTER

PASTOR OCH FÖRESTÅNDARE, 100%

• Längtar du att se Guds rike utbredas?
  • Vill du utrusta, utmana och uppmuntra Guds församling till att leva i Andens kraft, frukt och nådegåvor?
  • Vill du hjälpa oss att bygga en gemenskap där vi ärar Gud genom att älska varandra, finnas till för vår ö och nå hönöborna med evangelium?
  • Vill du arbeta tillsammans med och leda vårt medarbetarteam samt ideella ledare i ett arbete som omfattar hela åldersskalan?

Då är du kanske vår nya pastor och föreståndare!

Betelförsamlingen finns på Hönö i Göteborgs norra skärgård, en ö som är ett levande samhälle med det mesta som behövs i en fungerande vardag. Vi som församling har några år av renoveringar och byggnationer bakom oss och vill nu fortsätta att vara en resurs för vår ö, där vi får sprida evangeliets budskap.

Vår verksamhet omfattar alla åldrar och vi ser gärna att du prioriterar ett relationsbyggande över åldersgränserna. Du förväntas aktivt arbeta med och leda vårt medarbetarteam, samt stötta ideella ledare i vårt arbete.

I våra lokaler samt i angränsande byggnad bedriver Betelförsamlingens Skolstiftelse förskole- och skolverksamhet upp till åk 9 för drygt 200 barn/elever.

Du ansöker genom att skicka mejl med CV och personligt brev till:
Peder Granberg: peder@granberg.tv eller
Kerstin Olsson: olsson.evakerstin@gmail.com